Tuesday, January 15, 2013

Kysymyshaaste


Apologies to those who don't read Finnish, but I was sent a question challenge by a co-blogger, so I am just doing this one in Finnish. You may be able to use Google Translate to get the gist. I am too lazy to re-write this in English. In the future, I will stick to English!


Kerro 11 faktaa itsestäsi
Vastaa haastajan 11 kysymykseen
Keksi 11 uutta kysymystä
Haasta 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa
Kerro bloggaajille että olet haastanut heidät


Olen suomalainen ja muutin Englantiin vuonna 2002.

Olen melkein 30-vuotias, mika kauhistuttaa minua, silla virallisesti minun pitaisi olla kypsa
aikuinen, ainakin ikavuosien puolesta.

3 Olen ainoa lapsi. Toivottavasti se ei maarita minua kauheasti, mutta puolisoni ja ihmiset, jotka
todella tuntevat minut saattavat olla eri mielta. Mielestani en ole itsepainen tai aina halua tahtoani
lapi… :)

4 Koulutodistusten mukaan puhun kuutta kielta. Todellisuudessa olen sujuva vain kahdella.

5 Minulla on synnynainen sydanvika ja minulla on ollut sydamentahdistin vuodesta 1998 asti
(patterit vaihdettiin viimeksi vuonna 2006). Sydanvika ei hairitse elamaa, mutta lentokentilla en
mene metallinpaljastimen lapi, vaan minut kopeloidaan kasin. Se on yleensa aika virkistavaa!
Laakarien mukaan en myoskaan saa pelata amerikkalaista jalkapalloa tai itsepuolustuslajeja, ettei
tule iskuja tahdistimeen. En ole kysynyt, etta saako pudota hevosen selasta…

6 Tykkaan viinista seka portviinista, seka G&T:sta… Seka Margarita-cocktaileista, erityisesti niista
joita join Los Angelesissa… En tosin juo paljoa… Oikeasti! Tykkaan myos laskettemisesta, ruoan
laitosta, TV:sta ja elokuvista. Kuuntelen myos musiikkia, seka teen kasitoita silloin talloin. Olen siis
aika tylsa perustyyppi.

7 Pidan Britannian kuninkaallisista. Olin Katen ja Williamin haissa heiluttamassa The Mallilla,
kun koko perhe ajoi ohitse molempiin suuntiin. Todistin myos parvekesuudelman. Olen kaynyt
Buckingham Palacessa ja nahnyt Katen haapuvun aivan lahelta.

8 Minulla on nelja kanaa, jotka on nimetty minun ja puolisoni isoaitien mukaan: Aili, Kerttu, Elsie
ja Muriel.

Minulla on myos kaksi kissaa – Kay ja Percy.

10 Puolisoni ja mina harrastamme vanhoja autoja (paaosin 20- ja 30-lukulaisia).

11 Pidan Englantia toisena kotimaanani ja yritan olla kyynelehtimatta, kun lentokone laskeutuu
Heathrowlle. Itkin myos koko Lontoon Olympialaisten lapi... Samoin, jos kuulen God Save the
Queen kansallislaulun tai Jerusalem virren. 


1     1. Mikä ärsyttää tällähetkellä eniten hevosharrastuksessa?
Rahanpuute, tai se etta sen takia minun tarvitsee katsoa etta mita ostan ja mita en – ja rukoilla, ettei heppa sairastu/telo itseaan pahasti. Samoin taytyy vahan miettia montako yksityistuntia  viikossa sita itselleen kustantaa. Ja vaikka hevosharrastus on kivaa, niin se etten luultavasti paase laskettelemaan tana vuonna on myos vahan masentavaa – eli rahanpuute!

2. Milloin koit viimeksi ahaa-elämyksen, ja mikä se oli? (liittyen hevosharrastukseen)

Koen niita melkein viikottain, kun hyva opettaja auttaa jonkun asian suhteen. Viimeksi ehka kun kouluratsastusope auttoi minua saamaan Rainbown menemaan mutkittelematta suoraan.

3. Jos sinulla olisi mahdollisuus valita ihan mikä tahansa kuljetuskalusto (auto + traileri, tai ihan hevoskuorma-auto jne) niin millaisen auton/yhdistelmän valitsisit ja miksi? 

Taman! Varikin on silmaa hiveleva… http://www.greatcompetitions.co.uk/equi-trek/ – osallistun kilpailuun joka vuosi, mutta viela ei ole tarpannyt…

4. Missä näet itsesi vuonna 2026?

Taytyi ihan laskeskella, etta kuin vanha olen vuonna 2026. Olen 43 silloin… Toivottavasti minulla on perhe ja sellainen tyotilanne etta voin mukavasti harrastaa enemman kuin tyoskennella ;)

5. Mikä on hevosesi paras ja huonoin piirre/ominaisuus? miksi? 

Minun hevoseni on aika mukava, todella lempea sielu ja erittain pitkamielinen. Tosin tammana han valilla osoittaa, etta mina en ole kaikista vakuuttavin ‘leader’, joten minun taytyy osata olla valmiina osoittamaan hanelle, etta han on erittain vaarassa.

6. Lempi varusteesi, hevosen varuste tai hoitotarvike/tuote, miksi? 

Mina tykkaan ehka eniten Cabotswood country bootseistani. Ne ovat kuin kengat (eli eivat lompsu, kuten kumisaappaat) mutta ovat taysin vedenpitavat. Hoidan niita (erittain harvoin tosin) satularasvalla ja oljylla, ja taas menevat kuukausitolkulla kaikissa saissa. Olen myos rakastunut uuteen kottikarryyni, jonka sain joululahjaksi puolisoltani.

7. Jos kilpailet, mikä motivoi kehittymään ja kilpailemaan (ratsun tai ravurin kanssa)?

Kilpailen vahasen ja epavirallisissa tallin omissa kilpailuissa. Itsensa ylittaminen ja yhteistyon hiominen motivoivat. Ehka me joskus uskaltaudutaan tallin omien kilpailujen ulkopuolelle.

8. Jos voisit muuttaa jonkun asian, ihan minkä vain, mitä muuttaisit nykyisestä ja miksi? 

En osaa sanoa. Asiat ovat aika mallillaan noin yleisesti.

9. Jos saisit valita maan, lajin ja hevosen, missä olisit valmentautumassa tai kilpailemassa, mitä lajia ja millä hevosella? Miksi? 

Asun Englannissa, joten taalla pysyisin, silla on hyvat mahkut harrastaa ja kehittya. Ehka kouluratsastusta tai hyppaamista, omalla hepalla.


10. Jos joutuisit vaihtamaan hevostasi jonkun ystäväsi/tutun kanssa, kenen tai millaiseen hevoseen vaihtaisit ja miksi? Ei ole pakko nimiä kertoa! :) 

Talla hetkella eivat muiden pollet viehata. Tykkaan omastani ja meidan omista jutuista.

11. Mainitse yksi asia, tapahtuma, ihan mikä vain, mitä odotat kaikista eniten vuodelta 2013, ja miksi juuri sitä?

En viitsi tanne laittaa ja pilata kaikkia mahdollisuuksia. Sen verran taikauskoinen.



Minulla ei ole ketaan kelle lahettaa tama kysymyshaaste, joten anna anteeksi Johanna, mutta toivottavasti tykkasitte lukea!

No comments:

Post a Comment